dr Anna Michalczyk

Telefon: -
E-mail: anna.michalczyk@ignatianum.edu.pl
Dostępność: środa, godz. 14:15 -15:00, poniedziałek, godz. 17:00 - 18:00 (dyżury w formie zdalnej MT)

 

· Absolwentka European Clinical Specialization Fluency Disorders (ECSF), Thomas More University w Belgii,

· Terapeutka niepłynności mowy z Europejską Kliniczną Specjalizacją Niepłynności Mowy,

 

· Członkini European Fluency Specialist (ESF Certified), certyfikowanej grupy terapeutów niepłynności mowy.

 

Członek Polskiego Towarzystwa Neurologopedów.

Neurologopeda, logopeda, surdopedagog, pedagog przedszkolny i wczesnoszkolny, terapeuta pedagogiczny, terapeuta integracji sensorycznej. Adiunkt na Wydziale Pedagogicznym UIK,

Katedra Logopedii, Pedolingwistyki i Wspierania Osób Ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi, p. 401

 

Zainteresowania badawcze:

- rola muzyki w rozwoju i terapii mowy dzieci i dorosłych

- wpływ niepełnosprawności sensorycznych na przebieg rozwoju mowy

- neurologiczne aspekty rozwoju mowy

- nowoczesne technologie w terapii osób z niepełnosprawnością

Dorobek naukowy

Wybrane publikacje:


•    „Społeczna percepcja niepełnosprawności w opinii matek dzieci niepełnosprawnych” / Anna Michalczyk, Monika Masłowska, W: Przegląd Pedagogiczny. - nr 1, s. 168-184, Bydgoszcz 2019


•    „Rola środowiska rodzinnego w kształtowaniu się osobowości dziecka”, W: Pedagogika Rodziny -  nr 8/2018, z. 2, s. 7-20

•     „Przygotowanie dziecka z wadą słuchu w zakresie sprawności językowej do podjęcia nauki szkolnej”, W: Dziecko z wadą słuchu u progu szkoły / red. nauk. Anna Jakoniuk-Diallo, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2017

•    „Postawy ojców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w wieku przedszkolnym” / Monika Masłowska, Anna Michalczyk, W: Roczniki Pedagogiczne. - T. 9, nr 3, s. 111-126, Wydawnictwo KUL, Lublin 2017

Najważniejsze osiągnięcia

Ukończone kursy i szkolenia:

 

· Voice Analysis, Voice Measurement, Voice Habilitation - University College London, Wielka Brytania

 

· Building Confidence and Resiliance in Children Who Stutter, Michael Palin Centre, London UK

 

· Swalloworks Therapy Program, Charlotte Boshart, United States

 

 

· Audiologia w logopedii

 

· Ankyloglosja - skrócone wędzidełko podjęzykowe

 

· Innowacyjne metody w terapii logopedycznej - przegląd możliwości

 

· Krtań w praktyce logopedycznej

 

· Pozycja spoczynkowa języka

 

· Przesiewowe badania logopedyczne

 

· Podstawy anatomii dla logopedów. Mięśnie szyi i głowy.

 

· Seplenienie międzyzębowe - diagnoza, metody korekcji i terapia

 

· AAC - Wspomagające i alternatywne metody komunikacji z dzieckiem

 

· Komunikacja alternatywna i wspomagająca- Książka do porozumiewania się- osobista pomoc

 

· Tyflologopedia w praktyce diagnostyczno-terapeutycznej

 

· Od jedzenia do mówienia – rola funkcji pokarmowych dla rozwoju mowy

 

· Komunikacja wspomagająca i alternatywna - poziom 1

 

· Komunikacja alternatywna i wspomagająca - wprowadzenie do pracy z dzieckiem z ASD

 

· Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka

 

· Terapia dziecka ze spektrum autyzmu

 

· Wpływ zakłóceń przetwarzania sensorycznego (SI) na rozwój mowy

 

· Terapia poznawczo – behawioralna

 

· Metodyka pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną

 

· Trening Umiejętności Społecznych TUS

 

· Dziecko z dysleksją w szkole

 

· Muzykoterapia

 

· Logorytmika

 

· Zabawy i piosenki na wyciągnięcie ręki (KLANZA)

 

· Podstawy psychologii kryzysu i problemów emocjonalnych człowieka z technikami twórczego myślenia w procesie terapeutycznym

 

· Diagnoza i terapia psychologiczno-pedagogiczna

 

· Zaburzenia Centralnego Przetwarzania Słuchowego

 

· Alternatywne i Wspomagające Metody Komunikacji

 

· Makaton – st. I i II

 

· Alternatywne metody komunikacji z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną

 

· Wspomaganie komunikacji u dziecka ze spektrum zaburzeń autystycznych

 

· Polski Język Migowy – poziom A1

 

·. Polski Język Migowy - poziom A2