Strona główna Osoby
dr Anna Michalczyk
Telefon: -
E-mail: anna.michalczyk@ignatianum.edu.pl
Dostępność: środa, godz. 14:15 -15:00, poniedziałek, godz. 17:00 - 18:00 (dyżury w formie zdalnej MT)
· Absolwentka European Clinical Specialization Fluency Disorders (ECSF), Thomas More University w Belgii,
· Terapeutka niepłynności mowy z Europejską Kliniczną Specjalizacją Niepłynności Mowy,
· Członkini European Fluency Specialist (ESF Certified), certyfikowanej grupy terapeutów niepłynności mowy.
Członek Polskiego Towarzystwa Neurologopedów.
Neurologopeda, logopeda, surdopedagog, pedagog przedszkolny i wczesnoszkolny, terapeuta pedagogiczny, terapeuta integracji sensorycznej. Adiunkt na Wydziale Pedagogicznym UIK,
Katedra Logopedii, Pedolingwistyki i Wspierania Osób Ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi, p. 401
Zainteresowania badawcze:
- rola muzyki w rozwoju i terapii mowy dzieci i dorosłych
- wpływ niepełnosprawności sensorycznych na przebieg rozwoju mowy
- neurologiczne aspekty rozwoju mowy
- nowoczesne technologie w terapii osób z niepełnosprawnością
Dorobek naukowy
Wybrane publikacje:
• „Społeczna percepcja niepełnosprawności w opinii matek dzieci niepełnosprawnych” / Anna Michalczyk, Monika Masłowska, W: Przegląd Pedagogiczny. - nr 1, s. 168-184, Bydgoszcz 2019
• „Rola środowiska rodzinnego w kształtowaniu się osobowości dziecka”, W: Pedagogika Rodziny - nr 8/2018, z. 2, s. 7-20
• „Przygotowanie dziecka z wadą słuchu w zakresie sprawności językowej do podjęcia nauki szkolnej”, W: Dziecko z wadą słuchu u progu szkoły / red. nauk. Anna Jakoniuk-Diallo, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2017
• „Postawy ojców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w wieku przedszkolnym” / Monika Masłowska, Anna Michalczyk, W: Roczniki Pedagogiczne. - T. 9, nr 3, s. 111-126, Wydawnictwo KUL, Lublin 2017
Najważniejsze osiągnięcia
Ukończone kursy i szkolenia:
· Voice Analysis, Voice Measurement, Voice Habilitation - University College London, Wielka Brytania
· Building Confidence and Resiliance in Children Who Stutter, Michael Palin Centre, London UK
· Swalloworks Therapy Program, Charlotte Boshart, United States
· Audiologia w logopedii
· Ankyloglosja - skrócone wędzidełko podjęzykowe
· Innowacyjne metody w terapii logopedycznej - przegląd możliwości
· Krtań w praktyce logopedycznej
· Pozycja spoczynkowa języka
· Przesiewowe badania logopedyczne
· Podstawy anatomii dla logopedów. Mięśnie szyi i głowy.
· Seplenienie międzyzębowe - diagnoza, metody korekcji i terapia
· AAC - Wspomagające i alternatywne metody komunikacji z dzieckiem
· Komunikacja alternatywna i wspomagająca- Książka do porozumiewania się- osobista pomoc
· Tyflologopedia w praktyce diagnostyczno-terapeutycznej
· Od jedzenia do mówienia – rola funkcji pokarmowych dla rozwoju mowy
· Komunikacja wspomagająca i alternatywna - poziom 1
· Komunikacja alternatywna i wspomagająca - wprowadzenie do pracy z dzieckiem z ASD
· Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
· Terapia dziecka ze spektrum autyzmu
· Wpływ zakłóceń przetwarzania sensorycznego (SI) na rozwój mowy
· Terapia poznawczo – behawioralna
· Metodyka pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną
· Trening Umiejętności Społecznych TUS
· Dziecko z dysleksją w szkole
· Muzykoterapia
· Logorytmika
· Zabawy i piosenki na wyciągnięcie ręki (KLANZA)
· Podstawy psychologii kryzysu i problemów emocjonalnych człowieka z technikami twórczego myślenia w procesie terapeutycznym
· Diagnoza i terapia psychologiczno-pedagogiczna
· Zaburzenia Centralnego Przetwarzania Słuchowego
· Alternatywne i Wspomagające Metody Komunikacji
· Makaton – st. I i II
· Alternatywne metody komunikacji z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną
· Wspomaganie komunikacji u dziecka ze spektrum zaburzeń autystycznych
· Polski Język Migowy – poziom A1
·. Polski Język Migowy - poziom A2