05.12.2018

Strona internetowa - nowa wizytówka uczelni


Dbając o wizerunek naszej Uczelni oraz mając świadomość, że nasza dotychczasowa strona internetowa nie odpowiada już współczesnym wymogom, Biuro Promocji podjęło się zadania stworzenia nowej witryny naszej Akademii.

 

Co nowego

 

Kategorie przewodnie, które towarzyszą nam w tym projekcie to: czytelność, intuicyjność                i estetyka. Obszerna treść znajdująca się na stronie została uporządkowana według klucza użytkownika, a poszczególne zakładki zostały tak opisane, by użytkownik mógł z łatwością poruszać się po stronie. Wyeksponowane zostały zakładki Wydziałów, w których informacje zostały usystematyzowane w poszczególnych podstronach, umożliwiając prostą i czytelną nawigację. Wydzielone zostały strefy studenta, kandydata oraz pracownika, w których zaprezentowana treść jest spersonalizowana pod kątem konkretnej grupy docelowej.

 

Nowoczesne narzędzia

 

Nowa witryna wyposażona została w nowoczesne narzędzia, które pomogą potencjalnemu użytkownikowi w łatwym dotarciu do wszystkich ważnych informacji. Na stronie znajdzie się przestrzeń na bieżące informowanie o wydarzeniach Uczelni, jak i osobny obszar na prezentację projektów czy konferencji. Funkcjonuje rubryka „Kalendarium”, która posłuży jako narzędzie do przedstawiania nadchodzących wydarzeń. Każdy użytkownik będzie mógł zgłosić, za pośrednictwem specjalnego formularza, wydarzenie, projekt, konferencję czy też inną aktualność, o której chciałby poinformować społeczność akademicką. Wprowadziliśmy dodatkową opcję zapisu do newslettera uczelnianego, którego zadaniem będzie informowanie zainteresowanych o bieżących sprawach Uczelni.

 

Jakość i etapy

 

Naturalnie zależy nam też na wysokiej pozycji w wyszukiwarkach Google, co wiąże się z przygotowaniem tekstów zgodnie z zasadami SEO i SEM. Witryna jest responsywna. W pracach nad nową wersją strony internetowej wzięliśmy także pod uwagę szybkość ładowania się panelu administracyjnego strony.

 

Projekt nowej strony jest realizowany w dwóch etapach. Pierwszy zostanie przeprowadzony na początku tego roku akademickiego. Drugi etap, w którym na stronie pojawi się wiele nowych elementów, planowany jest na jesień 2019 roku, zgodnie z możliwościami finansowymi. Celem etapu drugiego jest zniesienie obecnych barier w dostępie studentów do zasobów Uczelni. Mamy jednak nadzieję, że już pierwszy etap przyniesie zauważalną poprawę funkcjonalności i estetyki uczelnianego portalu.